En Andra Chans - Kapitel 6 !

Kapitel 6 av En Andra Chans, enjoy! :)
Kapitel 6
 

”Damon öppna! Snälla.” sa jag och bankade på dörren. Dörren flög nästan rakt in i mitt ansikte och jag fick se Damon stå med ett glas whisky i handen, vad annars?
”Vad vill du Elena?” mumlade Damon och tittade tröttsamt på mig.
”Får jag komma in?” sa jag och tog ett steg mot dörren men Damon stoppade mig. Jag blängde på honom och han blängde tillbaka på mig.
”Allvarligt Elena vad vill du?” sluddrade han.
”Du är full.” konstaterade jag, undrar egentligen hur mycket han hade druckit? Damon flinade och tog en klunk av whiskyn.
”Vad vill du ha från mig egentligen Elena!?” jag tittade mig förvirrat omkring.
”Vad menar du?” jag förstod verkligen inte vad han menade. Han suckade och himlade med ögonen.
”Glöm det.” sa han och smällde igen dörren. Jag stod och stirrade på dörren i någon minut innan jag gick raskt därifrån.


Regnat smattrade mot fönsterrutan när jag såg Bonnie komma springandes genom regnet. Hon var genomvåt och det droppade vatten från hennes mörka hår.
”Herregud Bonnie, varför gick du hit?” utbrast jag.
”Bilen är på lagning, men det är lugnt.” log Bonnie. ”Var det något speciellt du ville Elena?” Jag tittade besvärat ner på mina fötter och gjorde en gest åt Bonnie att hon skulle följa med mig upp på mitt rum.
Väl uppe på mitt lilla rum tog jag Bonnies händer i mina och ledde henne till min säng. Jag tog ett djupt andetag och mötte hennes oroliga blick.
”Jag måste berätta en sak för dig Bonnie.” sa jag och försökte att låta bli att darra på rösten. Bonnie nickade. ”Stefan var hemma hos mig idag.” Bonnie satt som förstelnad på min säng i någon sekund innan hon skakade på huvudet och log blekt mot mig.
”Vad ville han?” frågade hon.
”Jag vet inte, han ville väl träffa mig men jag vet inte om jag kan lita på honom…” sa jag och kände tårarna bränna bakom ögonlocken. Bonnie reste sig upp och gick fram till mitt fönster.
”Jag tror jag vet varför Katherine är ute efter dig.” sa hon så lågt att jag nästan inte hörde det först. Jag tittade förvirrat på Bonnie som fortsatte ”Tänk på det Elena. Katherine sänder någon att attackera dig nästan samma dag som Stefan kommer tillbaka, säger inte det dig något?” jag tittade bara på Bonnie som suckade och satte sig hos mig igen.”Katherine vill ha dig död eftersom att Stefan har lämnat henne. För dig.” jag visste inte vad jag skulle svara henne så jag vände bort blicken. En ensam tår rann nedför min kind som jag genast torkade bort.
”Hur kan du vara så säker på det?” frågade jag sedan.
”Du måste helt enkelt lita på mig Elena.” sa hon.
”Det klart jag litar på dig Bonnie, men vad ska vi göra? Jag vet inte om Damon är så sugen på att hjälpa mig nu…” mumlade jag.
”Jag tror att jag har en idé.” sa Bonnie och log mystiskt.



Vi vet att det här kapitlet blev väldigt kort, men ni får gärna berätta vad ni tyckte i alla fall! :P

Kommentarer
Postat av: Olivia

Nu har jag läst alla kapitel i er berättelse :) Den är bra. Men tänk på att inte upprepa samma synonym för mycket i en mening. Det blir som en upprepning.

2011-05-22 @ 19:32:27
URL: http://ilovevampire.blogg.se/
Postat av: twovampires

Olivia: tack för tipset, det ska vi tänka på! :)

2011-05-22 @ 21:10:37
URL: http://twovampires.blogg.se/
Postat av: Jenny W

Bra kapitel så typiskt Damon att ragera så där.

2011-05-23 @ 19:48:07
Postat av: jessica

Bra kapitel as usual

2011-05-24 @ 15:29:05
URL: http://thevampireobsession.blogg.se/
Postat av: Saga

Älskar fanficen!

Det är faktiskt första gången jag läser en TVD fanfic, jag brukar läsa Twilight fanfics mest ;)



Eran fanfic är lagom spännande och det gillar jag! Fortsätt skriva! :) Jag lovar, jag kommer läsa!

2011-06-06 @ 23:03:48
URL: http://sashasdays.blogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0