The Vampire Diaries Fanfic - Kapitel 1 !

Sådär! Nu är det dags för kapitel 1 av vår fanfic :D Hoppas ni gillar den!



EN ANDRA CHANS - KAPITEL 1

"Elena?"
Jag torkade bort tårarna och tog en snabb titt i spegeln. Herregud! Mascaran var kletad över hela mitt ansikte och håret såg ut som ett fågelbo.
"Elena, kan jag komma in?"
Jag tog ett djupt andetag och gick långsamt mot dörren. Jag gläntade försiktigt på dörren och fick se Damon stå utanför och vänta på mig.
"Wow Elena! Du ser verkligen ... fantastisk ut idag." sa Damon och höjde ett ögonbryn. Jag muttrade något till svar och släppte in honom. Han satte sig på min säng och gjorde en gest åt mig att sätta mig bredvid honom. Han tog min hand men jag drog automatickt undan den.
"Hur är det?" frågade han allvarligt och tittade mig djupt in i ögonen. Jag ryckte på axlarna och tittade ner på mina händer. Jag kände verkligen inte för att prata, för om jag skulle göra det visste jag att jag skulle börja gråta igen.
"Alla dina kompisar frågar efter dig Elena. Dem saknar dig och är väldigt oroliga för dig."
"Låt dem vara oroliga. Jag vill inte träffa dem just nu. Ingenting betyder något längre." mumlade jag och vågade för en gång skull titta honom i ögonen.  
"Kom igen Elena! Du kan ju inte sitta här inne och ruttna för evigt. Stefan var en idiot som lämnade dig. Du förtjänar bättre än så."
"Jag vill inte prata om det Damon. Lämna mig ifred. Gå här ifrån!" Jag reste mig upp och öppnade dörren för honom.
"Okej, men jag kommer tillbaka sen. Och kom ihåg om du behöver prata med någon eller så, så finns jag alltid här för dig." sa han innan han reste sig och stängde dörren bakom sig.
Så fort Damon hade gått slängde jag mig ner på sängen och tårarna brände bakom ögonen. Det värsta var inte att Stefan hade lämnat mig. Det värsta var att han hade lämnat mig för Katherine. Jag förstod fortfarande inte hur Stefan kunde ha gjort så här mot mig. Jag hade alltid vetat att Katherine hade älskat Stefan, men jag trodde att Stefan hade älskat mig. 
Mobilen plingade till och jag tryckte automatiskt bort samtalet från Bonnie.
Jag stängde av min mobil och la mig under det mjuka täcket. Som vanligt så grät jag mig till söms. 

TO BE CONTINUE ...



Så för det första så vet vi att kapitlet är ganska kort, men vi kände att det här kapitlet behövde stå för sig själv.
I alla fall, vad tyckte ni? (bortsätt från att det var kort). Ska vi fortsätta att skriva?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Självklart hur bra som helst ju:)

Längtar tills kapitel 2!!!

Kram!

2011-04-10 @ 11:33:34
URL: http://thevampireobsession.blogg.se/
Postat av: Emma

hejj hur bra som helst :D

2011-04-10 @ 11:56:15
Postat av: vampirelove

den var verkligen hur grym som helst, ni måste fortsätta skriva! :D



kram!

2011-04-10 @ 11:59:04
URL: http://vampirelove.bloggplatsen.se
Postat av: Mickis

Hur bra som helst! längtar till nästa kapitel :D

2011-04-10 @ 13:50:56
Postat av: Jenny W

Jätte bra, jag var lite sen med att upptäcka detta men nu är jag fast ;c)

2011-04-22 @ 16:45:09
Postat av: Moa

SJUKT BRA <3!

2011-04-25 @ 16:13:47
URL: http://vampirediariesgirls.blogg.se/
Postat av: animal

Asbraa!

2011-06-30 @ 15:15:55
URL: http://animalsisbest.blogg.se/

Här kan du kommentera inlägget:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0