Buzzsugar intervjuvar Nina Dobrev om VD



Vem tycker du bäst om att spela, Katherine eller Elena?

Nina Dobrev: jag tycker definitivt om att spela båda, för det finns aldrig en tråkig dag. Det fina med tv är att det inte bara är två timmar där du har en början, mitten och ett slut, där du ser en karaktär och en sak som de går igenom. Lyckligtvis karaktärerna få att växa. Jag menar, Elena - hur hon var när jag först började/, när jag först skrivit på för att vara med i showen - hon var en person, hon var en yngre, naiv, ledsen, ung flicka, och hon har blivit en stark kvinna. Och när jag senare fick reda på att jag skulle få spela Katherine också, det var intressant att skapa en helt annan och ny karaktär. Jag ville verkligen göra henne helt annorlunda och raka motsatsen mot elena så att man verkligen kunde skilja på de två. Det har varit den största utmaningen, och det har varit toppen!

Kommer Elena att välja Damon nu när Stefan för närvarande inte är i närheten?
ND: Du ser redan i det första avsnittet att hon inte nödvändigtvis väljer Damon. Bara för att han är där och Stefan inte. Det betyder inte att hon kommer att falla i hans armar. Hon inser att hon var i stora problem när hon fick reda på att Damon skulle överleva efter att hon kysst honom. Hon var som, uh-oh. Han kommer att följa efter mig och hålla på att berätta om detta förevigt, Det kommer att vara så frustrerande. Vi får se vad som händer.


Av Damon och Stefan, vem skulle du, Nina Dobrev välja?
ND: Oh good, jag vet inte. Jag är ganska säker på att det finns en annan bror någonstans. En hybrid av både Stefan och Damon. Jag vet inte, Jag tycker elena har det bra, hon har dom båda två efter sig. hon är en smart kvinna!


Är det svårt att byta fram och tillbaka från Katherine till Elena och tvärtom?

ND: det definitivt är svårare eftersom det är en process. Du hör alltid om skådespelares "process, och det är ganska konstigt, Men vi har definitivt dem, och du måste gå igenom dina tics. När jag tittar mig i spegeln känner jag mig annorlunda när jag är Katherine eller när jag är elena. Min röst ändrar sig lite, tror jag, och även mentalt, jag känner att jag kan komma undan med mycket mer. Jag tänker annorlunda, jag blir lite mer kaxig när jag är på inspleningen och ska spela Katherine, och lite mer reserverad när jag är elena.

Vad tänkte du när Elena nästan blev en vampyr i slutet av säsong två?
ND: Jag var glad att hon inte blev en vampyr. Jag tror att det skulle ha varit för tidigt. Det känns som vi inte skulle ha något mera att berätta. som att vi brännt alla våra chanser att fortsätta, och vad skulle vi gjort i säsong 6? Från en karaktärs, historia och show synvinkel är det vad jag tror! men också för att Jag tror heller inte att elena är redo för det. Jag tror inte det är något hon vill och det är inte något jag vill, eftersom jag får det bästa från båda världarna. I och med att jag spelar både katherine och elena så får jag spela både vampyr och människa och jag gillar det!

Källa

Kommentarer

Här kan du kommentera inlägget:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0